איך חווית השימוש באתר שלכם? האם אתם מתמצאים בו כהלכה, האם אתם מבינים בדיוק מה השירות המוצע בו? במקרים רבים, אתרים מעניקים חוויה חלקית בלבד לגולשים שלהם. כתוצאה מכך, הגולשים אינם מסופקים ועוברים הלאה למתחרים במקום להשאיר פרטים אצלכם ולהעניק לכם את העבודה.

שיפור חווית שימוש באתר (אופטימיזציה)

אתרי אינטרנט מורכבים מקוד שיוצר נראות שונה בין אתר לאתר. נראות זו משפיעה על חווית השימוש של הגולשים באתר ומשום כך גם על ביצועי האתר במנוע החיפוש (קידום אורגני). כבעלי אתר, חשוב שנבצע אופטימיזציה לחוויית השימוש באתר וזאת בכדי להבטיח שאנו מעבירים לגולשים את המסר הנכון ומצליחים לגרום להם לסמוך עלינו ולרצות בשירותנו.

שיפור חווית שימוש באתר כוללת:

  • שיפור המסר שהאתר שלנו מעביר – מחירים זולים, שירות מקצועי, מותג חזק, אמינות ועוד..
  • שיפור הניווט והתנועה באתר – קלות הגעה לשירותים השונים, הגעה ליצירת קשר או טלפון ועוד..
  • שיפור ההתאמה ללקוחות שלנו – שיפור השפה באתר ושיפור הצבעים והצורות לקהל היעד שלנו.
  • שיפור התוצאות לפעולות השונות – שיפור התגובה שהגולש מקבל עם ביצוע פעולות שונות באתר.

ככל שהלקוח שלנו מצליח להגיע ליעדים שהוא מנסה להשיג בקלות רבה יותר, ככל שהאמינות של הלקוח שלנו בעסק שלנו גבוה יותר, כך הסיכוי שהוא אכן יעזר בשירותנו מזנק. מסיבה זו, קריטי לאפיין את קהל היעד באתר ולהבין את צרכיו. מאחר ומרגע הבנת צורכי הלקוחות, קל יותר למלא אחר דרישותיהם ולהגיע לרמות אמון גבוהות שמובילות לעסקאות.


אולי תאהב גם: אופטימיזציה לאתריםשיפור מהירות הגלישה באתר | שיפור יחסי ההמרה באתר


איך משפרים חווית שימוש באתר אינטרנט?

כאשר אנו ניגשים לשפר את חווית השימוש באתר אינטרנט, אנו לא יודעים בהכרח מה קהל היעד שלנו רוצה. לכן, במקרים רבים אנו ניתן לקהל היעד לספר לנו מה נכון עבורו. זאת נעשה, על ידי הטמעת רכיבי מעקב שונים על עמודים וכפתורי ניווט ויצירת קשר בכל רחבי האתר, רכיבים אלו יוצרים עבורנו מעין משפך וירטואלי שמציג בפנינו את התנועה באתר והיכן נושרים מרבית הגולשים. כאשר אנו מזהים את הפרצות, קל לנו לסתום אותן ולשפר את חווית השימוש באתר.

סתימת הנשירה של הגולשים הקיימים הנה חלק חשוב וראשוני שנעשה טרם נעבור לשלב השני בו אנו נמשיך ונשפר את חווית השימוש באתר על ידי שיפור ביצוע העמודים והחלקים שכבר מלכתחילה עובדים אך ניתן להשיג דרכם תוצאות טובות יותר. זאת נעשה, על ידי צמצום המורכבויות באתר ושיפור הניווט בכל חלקי האתר.

עלויות וסיכום,

העלות של שיפור חווית שימוש באתר תשתנה בין סוגי האתרים השונים. אתרי מכירות וקהילה נוטים להיות יקרים יותר מאתרי תדמית ושירותים וזאת מאחר ומספר מסלולי התנועה בהם גדולה בהרבה. באתרי תדמית ושירותים המחירים אינם גבוהים ובהחלט משתלמים עבור כל עסק. באתרי מכירות לעומת זאת, תהליכי השיפור לחווית השימוש כדאיים בעיקר לאתרים פעילים שכבר יוצרים הכנסה וזאת מתוך ציפיה לשיפור ההכנסה כתוצאה מהאופטימיזציה של חוויית השימוש באתר.

במידה ויש לכם אתר אינטרנט, כדאי שתשקלו את הכדאיות אשר בשיפור חווית השימוש באתר הקיים לכם. מאחר וכל מקרה נבחן לגופו, אנו ממליצים לכם לפנות אלינו להתייעצות ובחינה של האתר שלכם. אם ואכן נדרש לכם שיפור משמעותי לחווית השימוש באתר, אנו נשמח להציע לכם את שירותנו. השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!