fbpx

בראשית ימי האינטרנט רבים ניהלו בלוגים אישיים. בלוגים אלו הכילו מידע אודות הלך יומם (כמו יומן אישי) וסיפורים מחיי היום יום שלהם. לא להאמין, אבל לחלק היו גם אלפי עוקבים נאמנים שנרשמו לקבל עדכונים באמצעות כלי המעקב RSS (פיד עדכונים) ועוקבים אלו עקבו בשקיקה אחר כתבי הבלוגרים.

בשיא, היו מספר רב של פלטפורמות בלוגים אשר אפשרו לכל אדם מן השורה ליצור עבור עצמו בלוג אישי בקלות ובמהירות (זוכרים את ישראבלוג, בלוגר ואחרים?..). אבל כיום, מעטים הם הבלוגרים הפעילים שבאמת זוכים לעוקבים נאמנים. הכל מוסחר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניהול בלוג – למה בדיוק?

    השאלה המהותית היא, האם כדאי לנהל כיום בלוג אישי או עסקי? מה יוצא לבלוגרים מהזמן שהם משקיעים ביצירת תוכן? ובכן התשובה לכך נחלקת לשניים:

    1. ניהול בלוג אישי.
    2. ניהול בלוג עסקי.

    הפרדה זו חשובה כדי שנבין מה נכון ולא נכון לעשות בכל הקשור לניהול בלוג ברשת..

    מה זה בלוג אישי:

    כל קטגוריית הבלוגים האישיים עדיין חיה, תוססת ומפיקה ערך רב, רק לא במתכונת הישנה. כיום בלוגר שרוצה חשיפה ינהל את הבלוג שלו ברשתות החברתיות ובעדיפות בוידאו.

    בלוגים מנהלים מה שמכונה ולוג (וידאו בלוג) ביוטיוב ואו מעבירים את סיפורם באמצעות תמונות דרך אינסטגרם פייסבוק או טיק-טוק וזוכים לחשיפה אדירה חלקם אף הופכים למה שמכונה "מובילי דעת קהל" ומרוויחים סכומי עתק מהצגת חייהם על גבי המרקע (עם כמה שפחות בגדים וכמה שיותר מתנות).

    מה זה בלוג מקצועי:

    בשונה מבלוג אישי בו אנו במרכז. בלוג מקצועי נועד בכדי להעביר מסרים יותר רחבים אודות בית העסק ואו נותן השירותים. זאת בעיקר על ידי התעסקות בנושאים שמעניינים את הלקוחות ואשר מסייעים להם להשתכנע בכך שבעלי הבלוג המקצועי הם הכתובת לבקשות שלהם.

    אך יתרה מזאת, בלוג מקצועי במרבית המקרים מנוהל בכלל לא עבור הקוראים אלא עבור מנועי החיפוש. בעזרת בלוג מקצועי המכיל מידע הסובב את נושאי השירות שבית העסק מעניק, ניתן להעביר מסרים למנועי החיפוש באשר למידת ההתאמה של אתר בית העסק לחיפושים השונים של הגולשים.

    איך מנהלים בלוג מקצועי באתר?

    מאחר ובאתרי אינטרנט נמצא לרוב בלוגים מקצועיים, הנושאים בהם נתקל יהיו משעממים וטכנים למדי. מדובר יהיה במענה למגוון שאלות של לקוחות מזוויות שונות אך המידע יהיה יבשושי ואינפורמטיבי ולאו בהכרח מעניין את האדם שאינו נדרש לשירות זה במדויק. כמו כן, בעל העסק בעצמו לרוב לא ממש מעוניין לכתוב על נושאים יבשים אלו ולכן המאמרים נכתבים בתדירות נמוכה למדי.

    לכן, ניהול בלוגים מקצועיים נחלק לשניים:

    1. ניהול בלוג מקצועי עצמאית.
    2. ניהול בלוג מקצועי בעזרת חברת ניהול אתרים.

    במידה ואתם עוסקים בנושאים "מעניינים" כדוגמת חוקרים פרטיים, רופאים מומחים, יועצים עסקיים, ביכולתכם לשלב בין הבלוג האישי למקצועי יחד. כלומר, לספר סיפורים אמיתיים מהפעילות השוטפת תוך ניצול מקרים אמיתיים להדגמה ומענה על שאלות הגולשים ומכך שניצור ערך רב עבורם.

    במקרים אלו, איש המקצוע יכול אפילו ליהנות מתהליך ניהול הבלוג המקצועי באתר והוא גם אף פעם לא יחסר מרעיונות טובים שהרי הם מופיעים בפניו מידי יום בעיסוקו.

    במקרים אלו ניתן ומומלץ לנהל את הבלוג עצמאית. אלא אם יש לכם מחסור בזמן פנוי ואו קושי אמיתי בכתיבה (עניין של הרגל).

    במידה ואתם עוסקים בנושאים "משעממים" שחוזרים על עצמם ואו כלל אינם מעניינים את הציבור הרחב כדוגמת מנהלי חשבונות, מהנדסים או מפקחים הרי שלנהל את הבלוג עצמאית יכול להיות מתיש וגם חסר תועלת.

    במצבים אלו, מומלץ לפנות לחברת ניהול אתרים המתמחה בין היתר בניהול בלוגים מקצועיים כדי שהם יצמידו לכם מנהל אתרים מקצועי שיודע גם להיכנס לנעליים שלכם ולכתוב עבורכם בלוג מקצועי ברמה הגבוהה ביותר מבלי שאתם תידרשו לעשות דבר. וכן, מנהל תוכן מקצועי ידע לכתוב עבורכם מאמרים שידהימו אתכם ברמתן הגבוהה וזאת לרוב על ידי איסוף מידע גולמי ממספר רב של אתרי מתחרים ושידוך בינהם בכתיבה חדשה ונעימה לקריאה תחת מאמר אחד..

    לסיכום,

    לא רק שיש הבדל בין בלוג אישי ובלוג מקצועי, אלא שכיום המושג בלוג אישי עבר שינוי של 180 מעלות וכיום מרבית הבלוגים באינטרנט הם בלוגים מקצועיים עם יעדים להשגה. אבל, זה אחד הכלים השיווקיים הטובים ביותר ולכן גם אתם צריכים להשתמש בו. נסו לעשות זאת לבד או פנו אלינו לקבלת שירותי ניהול בלוגים מקצועיים מאחד ממנהלי האתרים שלנו!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן