fbpx

מעטים הם העסקים שאין להם אתר אינטרנט. אחוז ניכר מבעלי עסקים אלו גם משקיעים כסף על פרסום ממומן וקידום אורגני כדי להבטיח חשיפה מקסימלית וגידול במכירות. אבל, במקרים רבים על אף המאמץ הרב וההשקעה הכספית מידי חודש, האתר אינו מייצר פניות או לקוחות חדשים וזה כואב, ממש כואב. כדי לברר מה בדיוק לא עובד נכון, יש צורך בניתוח האתר ועל כך אנו נרחיב כעת,

מה זה ניתוח אתרים?

כדי לגלות מה לא עובד באתר, אנו נדרשים לבצע בדיקה יסודית לביצועי האתר על בסיס מגוון בחינות שונות. לתהליך זה קוראים "ניתוח אתרים".

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניתוח אתר הנו תהליך מורכב למדי אשר בודק את ביצועי האתר על בסיס מדגם מייצג ונתונים אנליטיים שמספקים לנו הגולשים המבקרים באתר בזמן אמת. עם נתונים אלו, ניתן להסיק מסקנות עומק ולהבין למה הלקוחות לא פוניםדרך האתר והיכן אנו מאבדים את הלקוחות שלנו בפועל!

    איך בודקים אתר אינטרנט שלא עובד?

    בשלב ראשון אנו נגדיר מה ההגדרה של "עובד" או "לא עובד". זאת, מקום ובכל עסק רואים יעדים אחרים בעבור האתר אינטרנט. ישנם עסקים אשר מחזיקים אתר אינטרנט למטרות תדמית בלבד (תאגידים). אחרים מעוניינים לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים (נותני שירותים) ולבסוף יש את בעלי העסקים שרוצים למכור וכמה שיותר ישירות דרך האתר (אתרי מכירות).

    לאחר שהגדרנו את היעדים שחשובים לבית העסק, יהי עלינו להטמיע מגוון כלי ניטור אשר יאספו דאטה ואף יקליטו את התנהגות המשתמשים באתר. אנו נאסוף די מידע בכדי להסיק מסקנות ומשך הבדיקה אורך לרוב בין שבועיים לחודש וחצי בהתאם לרמת התנועה באתר האינטרנט.

    במסגרת איסוף המידע, אנו נשתמש במגוון שיטות עבודה:

    • ניטור בסיסי בעזרת כלי אנליטיקס.
    • ניטור מתקדם בעזרת הטמעת אירועים וירטואליים.
    • ניטור מצולם המציג תנועת עכבר משתמשים.
    • ניטור ממוצע במפות חום, הקלקה, גלילה ועוד.

    כלל המידע מיוצא לקבצי אקסל ומוצלב כך שהכלים מאמתים זה את זה ויוצרים עבורנו פסיפס נתונים מרהיב ומדויק שמציג בפנינו את הכשלים באתר כפי שרואים אותם הגולשים (לקוחות פוטנציאליים) באתר כ שהנתונים הנם בעלי ערך גבוהה במיוחד.

    מה התוצאה של ניתוח אתר על ידי איש מקצוע?

    ניתוח האתר בעצמו אינו יוצר כל שינוי מורגש באתר. כלומר, בעלי האתר ומבקריו כלל לא מודעים שנעשה על האתר ניתוח מעמיק במקביל לפעילות השוטפת. אך, לאחר הפקת הנתונים ויצירת דוח מסודר, יש לבעלי האתר מפת דרכים ברורה למדי איך ומה לתקן באתר.

    אנו בעצם רואים את האתר גדלי מלא מים אשר כל תכולתו נשפך. בעזרת ניתוח האתר, אנו מזהים את החורים ומיידעים את בעל האתר על כך. בעל האתר בתורו נדרש לסתום חורים אלו ולהבטיח שיותר ויותר מבקרים באתר אכן מיישמים את יעדיו והופכים ללקוחות משלמים.

    כעת, בעל האתר יכול להשקיע כסף על קידום אורגני, קידום ממומן, ניהול אתרים מקצועי, כאשר להשקעה זו יש ערך אמיתי והתוצאות העסקיות מורגשות מידית.

    לסיכום,

    ניתוח אתר אינטרנט אינו עסק זול ויש צורך בסבלנות אך במידה ועושים זאת נכונה, ניתן לחסוך סכומי כסף ניכרים ולהבטיח תוצאות טובות בהרבה מהאינטרנט.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן