ישנו שלב בו בעלי אתרים ישנים מבינים שעליהם ללכת לקראת החלפה או שדרוג האתר. הבנה זו נוצרת בעקבות זיהוי התקדמות משמעותית מצד המתחרים ואו מנפילה במיקומים האורגניים בתוצאות החיפוש. לכן, כאשר אנו יוצאים לדרך ומשדרגים אתר קיים לנראות חדשה, חשוב מאוד להסתכל קדימה ולהתייחס לדגשים שונים לשנת 2018.
שדרוג אתרים – סקירה ועלויות
מאמר זה מחולק לשלושה חלקים, אתם מוזמנים לדלג לחלק שמעניין אתכם.
יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!
- סקירת תהליך שדרוג האתר.
- סקירת דגשים בשדרוגי אתרים.
- סקירת עלויות שדרוג אתר (דגש על וורדפרס).
יצאנו לדרך!
1. רקע ותהליך אודות שדרוג אתרים:
שדרוג אתרים הנו תהליך בו אנו לא בהכרח משנים את מסד הנתונים והמערכת של האתר. אלא, אנו מתמקדים ויזואליות של האתר בלבד. כלומר, במידה ואנו משווים אתר אינטרנט לחנות פיזית, אנו לא נגע במחסן ואו במבנה של החנות אבל כן נסדר מחדש את חלון הראווה, העיצוב של החנות והמדפים שהלקוחות רואים.
במסגרת התהליך לשדרוג אתר, עלינו לאפיין את קהל היעד של האתר ולהבין מה הם היו מצפים לראות באתר ושאין בנמצא כיום? (מאחר ואנו מתמחים בשירותי אפיון אתרים, אנו יכולים לסייע לכם גם בכך..) לאחר שברור לנו מה נדרש, ביכולתנו לשדרג את הנראות של האתר במספר שלבים:
- יצירת גיבוי מלא לחשבון האחסון של האתר (מערכת+מסד נתונים).
- בחירת כיוון עיצובי / תבנית עיצוב והגדרתה לצרכים והמותג של האתר.
- העלאה של העיצוב החדש בצורה פומבית לכלל הגולשים.
כפי שניתן להבין, יש משמעות לסדר ביצוע תהליך השדרוג אך זהו דאגתם של הצוות הטכני ולא שלכם.
2. דגשים והוראות בשדרוג אתרים:
רבים טועים ורואים בשדרוג אתר כבניית אתר חדש. ובכן, זה ממש לא כך. במסגרת שדרוג אתר, אין עריכה של תכנים ואו היררכיות באתר. משדרגי האתר מחויבים להטמיע תבנית עיצוב חדשה אך הם לא אחראים לשנות מבנה תוכן ואו כל הגדרה אחרת שלא קיימת טרם השדרוג. במידה ואתם רוצים גם עריכה של תכנים והיררכיות, הרי שאתם נדרשים לשירותי בניית אתרים ולא שדרוג אתרים.
כעת לדגשים החשובים לשנת 2018:
- יש לוודא שיש תאימות מוחלטת למכשירי סלולר.
- יש לוודא שיש נגישות לבעלי מוגבלויות באתר.
- יש לוודא שבאתר מוטמעים רכיבי תקשורת.
- יש לוודא שאינכם אוספים מידע רגיש לאורך זמן (EU).
דגשים אלו יבטיחו שאתם עומדים בתנאי החוק הישראלי, האירופאי וכמובן חוק מנועי החיפוש וגוגל בפרט.
3. עלויות שדרוג אתרים קיימים:
עלות שדרוג אתר תשתנה בהתאם לסוג האתר וסוג השדרוג, ככלל שדרוג אתרים זול משמעותית מבניית אתרים חדשים וזאת כי יש פחות עבודה מצד צוות הפיתוח.
להלן מחירון שדרוג אתרים:
- שדרוג אתר תדמית בעזרת תבנית – 2,000-5,000 ש"ח.
- שדרוג אתר תדמית בהתאמה אישית – 6,000-12,000 ש"ח.
- שדרוג אתר מכירות בעזרת תבנית – 4,000-8,000 ש"ח.
- שדרוג אתר מכירות בהתאמה אישית – 10,000-20,000 ש"ח.
- שדרוג אתר שירותים בעזרת תבנית – 4,000-8,000 ש"ח.
- שדרוג אתר שירותים בהתאמה אישית – 10,000-20,000 ש"ח.
עלויות אלו מתייחסות לעבודות עיצוב בלבד ואינם כוללות התממשקויות מיוחדות, בניית עמודים ייחודיים חדשים, הטמעת רכיבי סליקה חדשים ועוד. אנו ממליצים ללכת על שדרוג אתר בעזרת תבנית שתוזיל לכם עלויות אך חשוב מכך, תבטיח שתדעו מה אתם צפויים לקבל עוד בטרם הוצאתם כסף מכיסכם..
לסיכום,
חשוב להגיע לתהליך שדרוג אתר מוכנים. יש לדעת מה צריכים ומה רוצים. יש להבדיל בין הרצוי, המצוי והחובה. במידה ואינכם יודעים מה נדרש לכם, ביכולתכם לפנות אלינו להתייעצות בחינם ואו להיכנס לכלי הכנת אפיון בחינם שהכנו שיעזור לכם להעביר את הדרישות שלכם בכתב.
מעוניינים בשדרוג אתר? פנו אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות!