fbpx

מה עושים כאשר האתר שלנו נראה ישן ואו עושה בעיות לא צפויות? איך יודעים מהיכן הבעיות ואיך לפתור אותן? כאשר מדובר באתר שנבנה ב-100% עבורכם, התשובות פשוטות למדי. אך, כאשר אתם משתמשים במערכת ניהול תוכן בקוד פתוח כדוגמת מערכת וורדפרס, דברים עלולים להסתבך ועל כך במאמר זה.

תיקון אתר וורדפרס

מאמר זה נכתב לקראת יציאת וורדפרס 5.0.0 הצפוי בחודש מאי 2018, מסיבה זו, ההקדמה מעט ארוכה אך ניתן לדלג עליה ישר לכותרות המשנה בהמשך התוכן.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    נכון לשנת 2018, מערכת וורדפרס הנה המערכת הנפוצה ביותר בעולם עם כ-30% מהאתרים המבוססים עליה. לא סתם רבים כל כך בוחרים לעבוד על בסיסה, מדובר במערכת יוצאת דופן בנוחות וביעילות ועוד לא פורסמה מערכת שמעניקה את השילוב של נוחות ויעילות כפי שהיא מציעה. מסיבה זו, סביר להניח שגם האתר שלכם מבוסס על מערכת וורדפרס.

    הבעיה במערכת אתרי וורדפרס ובמערכות דומות לה (ג'ומלה, דרופל, מג'נטו..) הנה שהיא מבוססת על שלושה רבדים שונים של קוד:

    1. ליבת האתר (מערכת האתר).
    2. תבנית האתר (עיצוב האתר).
    3. תוספי האתר (רכיבי הרחבה באתר).

    מערכת האתר זוכה לעדכונים אחת לתקופה, רובן עדכוני אבטחה שאינם משפיעים על נראות ותקינות האתר בפועל. אך אחת לתקופה יש עדכון משמעותי אשר גורר זעזוע לאתרים השונים ברשת. ככלל ניתן לחלק את סוגי העדכונים של וורדפרס לשלושה רמות:

    כך לדוגמה: וורדפרס גרסה 4.9.5

    1. רמה ראשונה: המספר 4 מסמל גרסה לליבת המערכת (לוגיקה ותוכנה).
    2. רמה שניה: המספר 9 מסמך שיפורים מבוססי גרסת ליבה (תיקוני קוד, שיפור ביצועים).
    3. רמה שלישית: המספר 5 מסמל עדכון המתמודד עם סתימת פרצות אבטחה. (איטום כשלים).

    השינויים ברמה השנייה והשלישית לרוב אינם משפיעים על תקינות או נראות האתר. השינויים ברמה הראשונה משפיעים באופן דרמטי על הנראות והתקינות ואלו יוצאים אחת למספר שנים. כיום אנו עומדים על גרסה 4.9.5 כאשר ממש בשבועות הקרובים נקבל את וורדפרס גרסה 5.0.0 אשר צפויה להרעיד את השוק המבוסס על וורדפרס בגלל אופן עריכת התוכן והלוגיקה החדשה שתהפוך תבניות רבות ותוספים רבים ללא מותאמים ואו לא רלוונטיים עוד בעידן החדש.

    כעת לאחר הקדמה ארוכה זו, נגיע לעניין לשמו התכנסנו. יש שני סוגי תיקון לאתרי וורדפרס:

    1. תיקון אתר וורדפרס שנראה ישן.
    2. תיקון אתר וורדפרס שלא עובד כמו שצריך.

    בואו נבחן את התיקונים הללו לפי התקציר מעלה,

    תיקון אתר וורדפרס שנראה ישן:

    תיקון אתר וורדפרס שנראה רע ומיושן אינו תיקון בפועל אלא שיפור/שדרוג של האתר. האתר שלכם יכול לפעול גם על הגרסה העדכנית ביותר אך במידה ותבנית העיצוב אינה יפה, הרי שהאתר יראה לא טוב. לכן, במידה ואתם מעוניינים לתקן את הנראות של האתר, כדאי מאוד שתבחנו רכישת תבנית חדשה ואו פיתוחה בהתאמה אישית.

    במקרים מסוימים, יחד עם הנראות המיושנת והבעייתית יש גם בעיות שנוצרו עם הזמן מחוסר תחזוקה לאתר. כך לדוגמה, ניתן לשדרג אתר וורדפרס בגרסה 4.8.5 לגרסה 5.0.0 די בקלות וזאת משום וגרסתה הליבה קרובה מספיק. לעומת זאת, קשה לשדרג אתר וורדפרס בגרסה 2.6.5 לגרסה 5.0.0 משום שיש מרחק גדול מידי בין סוגי הליבות (מסד נתונים מיושן, לוגיקה לא זהה ועוד..). במקרים אלו, עדיף לייצא את כלל המידע מהאתר ולטעון את המידע מחדש להתקנה נקייה של אתר חדש לגמרי.

    תיקון אתר וורדפרס שלא עובד כמו שצריך:

    תיקון אתר וורדפרס שלא עובד כמו שצריך אינו בהכרח משימה פשוטה. ישנם גורמים רבים שיכולים לגרור בעיות והן לאו דווקא קשורות למערכת האתר ואו אפילו לתבנית האתר. במקרים בהם האתר נראה שבור, במקרים בהם האתר אינו מגיב, במקרים בהם האתר נפרץ, עלינו לבודד את הבעיה וזאת נעשה בצורה מדורגת אך הפוכה:

    1. נבצע גיבוי כולל לכל חשבון האחסון שלנו (מערכת+מסד נתונים)
    2. נשנה את שם תיקיית התוספים – כיבוי כלל התוספים באתר.
      הבעיה נפתרה: אנו יודעים שמקור הבעיה בתוסף סורר.
      הבעיה לא נפתרה: נחזיר את תיקיית התוספים לשמה המקורי.
    3. נפעיל תבנית חלופית – הפעלה של תבנית ברירת המחדל.
      הבעיה נפתרה: אנו יודעים שמקור הבעיה בתבנית לא תקינה.
      הבעיה לא נפתרה: נחזיר את התבנית הנכונה לפעולה.
    4. נשדרג גרסת מערכת – נעדכן את האתר לגרסה עדכנית.
      הבעיה נפתרה: אנו יודעים שהבעיה במערכת וכעת היא טופלה.
      הבעיה לא נפתרה: אנו נדרש לבדוק מול חברת האחסון.
    5. נבצע סריקה מקומית, נאתר בעיה ידנית, נתקן בעיה בהימצא.

    ישנם מקרים שהבעיה שלנו כלל אינה קשורה לאתר, תבנית, תוסף שפעיל באתר.

    כך לדוגמה:

    במקרים רבים נשתמש במשיכת מידע מפייסבוק, אינסטגרם, גוגל, משיכת מידע זה יכול להיות לצורכי התחברות למערכת ואו להצגת מידע באתר. במקרים בהם ההתחברות/משיכת המידע אינה עובדת עוד, ייתכן והאתר ממנו משכנו את המידע שינה את הגדרותיו ואו את מבנה משיכת התוכן. במקרים אלו, עלינו להתאים את ההגדרות באתר לעמידה בתנאים המבוקשים בכדי שהבעיה תיפתר.

    ברוב המקרים, אנו נמשוך מידע ואו התחברות בעזרת תוסף ואו תבנית ובעיות אלו יפתרו עם שדרוג גרסת המערכת, תבנית ותוספים. במקרים והבעיה לא נפתרת, עלינו לבחון את השגיאה ולפעול לפי ההוראות המופיעות בה.

    לסיכום,

    מעבר בין גרסאות וורדפרס יוצר בעיות רבות ומגוונות. אין סיבה לשדרג את המערכת מיד עם יציאת גרסה חדשה. מומלץ לחכות מעט עד שיצאו גרסאות הפותרות בעיות ופרצות אבטחה ורק אז לשדרג תוך לימוד מטעויות של אחרים בכדי למנוע עגמת נפש. וורפדרס 5.0 צפוי להיות אתגר לא פשוט עבור בעלי אתרים רבים. אנו ממליצים לכם לפנות אלינו להתייעץ ללא עלות ואו התחייבות טרם שדרוג ואו לפנות לגורמים בעלי ניסיון שיעשו זאת עבורכם תוך נקיטת אמצעי זהירות רבים ככל האפשר.

    אנו מתמחים בשירותי שיפור אתרים ונשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן